Tuotteiden kehittämisessä on tärkeää määrittää kenelle tuotteet on tarkoitettu. Se auttaa saamaan tuotteesta sellaisen, että se täyttää kohderyhmän tarpeet ja vaatimukset. Kohderyhän määrittäminen auttaa myös merkittäväti silloin, kun halutaan mainostaa ja markkinoida tuotteita. Oma kohderyhmäni on pääosin nuoret ja nuoret aikuiset, mutta hauan painottaa, että tuotteeni ovat kaikille niille keitä ne kiinnostaa. Haluan tässä postauksessa pohtia muutaman tuotteeni kohderyhmää ja käyttötarkkoistusta.
♥♥♥
Ensimmäisenä minulla on hattu, minkä malli on melko suosittu tällä hetkellä. Nimittäin Bucket hat. Malli itsessään on aika vanha ja uskoisin, että alunperin monet käyttivät niitä kalastuksessa. Niinkuin suomailainenkin nimi sanoo; kalastajahattu. Mallilataan hattu on hyvin tukeva ja suojaava, joten varmasti välttyy auringonpistolta. Myös tuulen on vaikea napata hattua, joten se pysyy hyvin päässä. Tämä tekee hatusta kovinkin käytännöllisen.
Kuitenkin, omassa tuotteessani olen käyttänyt suunnittelemaani kuosia ja tarkoituksenani on ollut tehdä siitä trendikäs. Päässäni on visio, missä näen henkilöllä tyylikkäät vaatteet, mitkä hän on viimeistellyt omalla hatullani. Joten, vaikka hattu on käytännöllinen haluan sen myös olla ihmisille tapa ilmaista itseään.
Tein myös muutaman pinterst taulun, joilla halusin havannoida tuotekuvaa, sen käyttöä ja merkitystä sekä kohderyhmää.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti