Moni muotialan yritys unohtaa Pinterestin kokonaan ja keskittyy vain Instagramiin. Byapsin perustaja Pia Erlund kuitenkin kertoo, että se on ollut hänelle avain kansainväliseen menestykseen.
Pinterest on kuin business-katalogi, missä on kaikki luovan alan ihmiset: sisäänostajat, taiteilijat, instaajat, bloggaajat ja agentit. Kuvat leviävät kovaa vauhtia, kun niitä pinnataan. Pia Erlund kertoo, että heidän kuvansa saavat 1,5-2 miljoonaa klikkausta kuukaudessa.
Pinterest ei kuitenkaan oli kauhean helppokäyttöinen, se vaatii vuorovaikutusta ja säännöllistä päivittämistä useasti viikossa. Suomessa ei vielä Pinterest-markkinoinnin osaajia ole paljon. Siksi Bypias palkkasi ulkomaalaisen pinterest osaajan moneksi vuodeksi, mutta nykyään työn tekee suomalainen freelancer.pinterestissä kuvien taso ja visuaalisuus on maailmalla hyvin korkeaa luokkaa. Brändin rakentaminen ja omintakeinen visuaalinen maailma/kuvat ovat ominaista.
Pia Erlundin vinkit Pinterestin käyttöön ovat tavoitteen asettaminen ja hän kannattaa ammattilaisen palkkausta. Lisäksi hän kehottaa suunnitelman tekemistä. Kuviin tulisi panostaa paljon ja pitää muistaa jatkuva vuorovaikutus.
love, iiris
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti