keskiviikko 19. toukokuuta 2021

Röyhelöinen mekko kesään

 Heippa,


 

Näin Pinterestissä valtavan määrän erilaisia röyhelömekkoja. Halusin myös itse tehdä sillaisen. Minulla ei ollut valmiita ohjeita eikä edes kaavoja, joten tämä oli todellinen kokeilu. Mekko on tehty vain kuvien inspiroimina. Piirsin ensin kaavat tehdaskaavojen mukaan ja sen jälkeen aloin muokkaamaan niitä vielä lisää, jotta ne olisivat sopivat. Kellotin helmaa, jotta siitä tulisi isompi ja liehuva.


En ollut alussa vielä ihan varma miten halusin tehdä yksityiskohdat, joten ajatukseni vaihtuivat useaan otteeseen. Olin ajatellut, että helmassa olisi halkio, mutta myöhemmin päätin että, se olisi parempi ilman. Mietin myös paljon miten tekisin hihat, ja ensin olin laittamassa myös siihen halkion sekä napit. Mutta tulin siihen lopputulokseen, että hihat näyttäisivät parhaimmilta, jos niissä olisi samanlaista röyhelöä, kun hameen helmassa. 

 

Minulla oli kangas jo valmiina. Olin nähnyt sen jossain kangaskaupassa ja päättänyt heti, että haluan tehdä siitä mekon. Kangas on vaaleanpunaien läpinäkyvää ja siinä on pieniä ruutuja. 


 
Mekko sopii hyvin juhlallisimpiin tilaisuuksiin tai kävelyihin kaupungilla. :) 
 
 
     








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Viimeisin postaus

Hoodie for the days you want to relax (english post)

Hello :)      In this post  I would like to show you all a hoodie I designed and made. I recently fell in love with Koi fish. This species i...